Id-tyveri er en større forbrugernes bekymring, men der er tilsyneladende meget forvirring om proaktiv beskyttelse initiativer og tilsyneladende fejlsikret og usikret udgifter adfærd. For eksempel, mange forbrugere fortsat være tilbageholdende om shopping online, men de kan stadig give personlige oplysninger over telefonen i et koldt opkald, eller de kan have overflødige eller sovende konti og finansielle produkter, som er modtagelige over for svig.

Om at reducere svig sårbarhed ikke var tilstrækkeligt vanskelige allerede, tilbydes forbrugerne nu anti-id-tyveri tjenester og ID beskyttelse forsikring af banker, forsikringsselskaber og kredit reference agenturer. Der er også stor debat omkring sådanne politikker, som de ikke tilbyder fuld økonomisk kompensation. I The Observer i sidste uge, Richard Brown, erklærede administrerende direktør for consumer finance websted moneynet (), at:

“Få, om nogen, af dem synes at tilbyde forsikring beskyttelse mod faktiske finansielle tab i tilfælde af at en kredit virksomhed, for eksempel, nægter at dække tab – og dette er, hvad forbrugerne virkelig brug for. Mens ID beskyttelsestjenester kan have en vis værdi, bør ikke de bruges som en grund til at tage en ellers konkurrencedygtig produkt.”

Brown fortsatte med at forbrugerne faktisk kunne tegne en enkel, omkostningseffektiv foranstaltninger mod id-tyveri som køber en shredder og kontrollere kreditrapporter jævnligt. Nationale forbrugerråd () tager en lignende tilgang, rådgive forbrugerne til at undgå at blive offer for kreditkort og identitetstyveri af:

Ikke giver personlige oplysninger væk alt for let

Når de passerer detaljer over telefonen, sikre det er en legitim virksomhed. Spørg familie og venner for anbefalinger

Makulere alle dokumenter med personfølsomme oplysninger

Omhyggeligt vælge din bank Sikkerhedsdetaljer og undgå oplagt passwords

Undgå at bære omkring detaljerne i din adresse med dit kreditkort

Lukke konti du behøver ikke længere

Tjek din kredit-fil på kredit reference agenturer på årsbasis

Callcredit hedder advarselstegn af identitetstyveri og identitet svig kan omfatte:

Bank eller kreditkort erklæringer starte forsvinder eller udebliver i første omgang

Nogle af dine e-mails forsvinder

Elementer på dit kreditkort regningen, som du ikke har købt

Et inkassobureau kontakter dig om varer du ikke for eller endda en konto du ikke åbne

Du modtager opkald for konti du ikke ved noget om

Royal Mail skriver til din adresse om en mail omdirigering ordre du ikke anmodede

Men ved bare indarbejde nogle af de ovennævnte foranstaltninger og at holde en regelmæssig tjekke på din økonomi (f.eks. ikke aktivere den anden kreditkort og derefter sætte i en kasse for et år!), en stor finansiel beskyttelse er allerede sat på plads og du ikke behøver at betale en pe nny.

Eksempler på standard beskyttelse inden for dansk lovgivning omfatter:

Beskyttelse mod forfalskede signaturer på checks

Beskyttelse mod forfalskede signaturer i dokumenter, der gennemtvinger en handling (anklagemyndigheden har at bevise at du har lavet signaturen i stedet du bevise, at du ikke gjorde)

Hvis dit kreditkort er stjålet (eller tabt), bør du være fuldt beskyttet giver du rapportere de manglende kreditkort inden for 24 timer af tab eller tyveri.

Hvis du aldrig har haft din kredit record tjekket hvorfor ikke give det en chance?

Callcredit tilbyder en service starter fra £7,50

Experian tilbyder en service fra med et indmeldelsesgebyr på £49.99

Equifax giver en kredit rapport for £9,95 fra